DARMOWA dostawa od 159 PLN

Regulamin sklepu internetowego

§ 1 – Definicje

  1. Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://legalneziolka.pl/, umożliwiający zawieranie umów sprzedaży na odległość za pomocą sieci Internet.
  2. Sprzedawca / Administrator / Usługodawca – Damian Sosnowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Legalne Ziółka Damian Sosnowski, z siedzibą przy ul. Dąbrowskiego 40, 50-457 Wrocław, wpisany do CEIDG, posiadający NIP 6912213326 i REGON 021240529, adres e-mail: kontakt@legalneziolka.pl, tel. +48 534 642 437, będący właścicielem Sklepu i odpowiedzialny za jego prowadzenie.
  3. Klient / Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu w celu zawarcia umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej (umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
  5. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (z uwzględnieniem art.3855, 5564 oraz 5765 Kodeksu cywilnego). Taki przedsiębiorca korzysta z uprawnień konsumenckich w zakresie transakcji określonych w przepisach.
  6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową, która dokonuje zakupu w Sklepie w celu bezpośrednio związanym z tą działalnością (z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta).
  7. Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu, zawierania umów sprzedaży i realizacji transakcji, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów.
  8. Umowa zawarta na odległość – umowa zawierana między Sprzedawcą a Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (Sklep internetowy), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem jednego lub więcej środków porozumiewania się na odległość (np. Internet).
  9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Sklepu (m.in. poprzez dodanie towaru do koszyka i kliknięcie przycisku typu „Zamawiam i płacę”), zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży określonego Towaru ze Sprzedawcą.
  10. Towar / Produkt – rzecz ruchoma (lub usługa, jeśli dotyczy) oferowana w Sklepie, którą Klient może nabyć poprzez zawarcie umowy sprzedaży na odległość.
  11. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, o ile w regulaminie nie wskazano inaczej.
  12. Konto / Konto Klienta – nieobowiązkowe konto użytkownika w Sklepie, tworzone przez Klienta poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza rejestracyjnego, umożliwiające m.in. przechowywanie danych adresowych i historię zamówień.
  13. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, znoszące dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  14. Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę, w tym zasady przechowywania i ochrony danych, dostępny w Sklepie pod odrębnym adresem internetowym.
  15. Środki porozumiewania się na odległość – narzędzia i oprogramowanie (np. Internet, formularze elektroniczne, poczta e-mail), umożliwiające zawarcie umowy na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.

 § 2 – Postanowienia ogólne

  1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym https://legalneziolka.pl/ (dalej: „Sklep”) prowadzony jest przez Damiana Sosnowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Legalne Ziółka Damian Sosnowski, z siedzibą przy ul. Dąbrowskiego 40, 50-457 Wrocław, wpisany do CEIDG, posiadającego NIP 6912213326 i REGON 021240529, adres e-mail: kontakt@legalneziolka.pl, tel. +48 534 642 437.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz reguluje prawa i obowiązki zarówno Konsumentów, jak i Przedsiębiorców, korzystających ze Sklepu, o ile dane postanowienia nie stanowią inaczej.
  3. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie pod adresem https://legalneziolka.pl/regulamin-sklepu/ w formie umożliwiającej jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie. Każdy korzystający ze Sklepu zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu przed złożeniem zamówienia.
  4. Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie przez Klienta jest akceptacja niniejszego Regulaminu w trakcie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz jej brak uniemożliwia dokonanie zakupu.
  5. Wszelkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski, o ile opis produktu nie stanowi inaczej.
  6. W ramach korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści bezprawnych, w tym naruszających obowiązujące przepisy prawa, dobra osobiste osób trzecich lub propagujących przemoc.
  7. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest przy spełnieniu wymagań technicznych, o których mowa w § 3 niniejszego Regulaminu.
  8. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora danych w celach, w zakresie oraz na zasadach określonych w Polityce prywatności dostępnej w Sklepie. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji zamówienia. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania.
  9. Niniejszy Regulamin jest również regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

§ 3 – Wymogi techniczne

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu, w tym do przeglądania asortymentu i składania zamówień, niezbędne jest:
    1. Urządzenie (komputer, tablet, smartfon) z dostępem do sieci Internets,
    2. Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies,
    3. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
    4. Numer telefonu komórkowego.
  2. Zaleca się korzystanie z aktualnych wersji popularnych przeglądarek internetowych (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari) oraz utrzymywanie w nich włączonej obsługi JavaScript i plików cookies, co umożliwia pełne wykorzystanie funkcjonalności Sklepu.
  3. Klient zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić sobie dostęp do urządzeń i usług telekomunikacyjnych spełniających powyższe wymogi, a także ponosi wszelkie koszty dostępu do sieci Internet, zgodnie z umową zawartą z operatorem telekomunikacyjnym.
  4. W przypadku wyłączenia obsługi plików cookies lub JavaScript część funkcjonalności Sklepu może być niedostępna, co może uniemożliwić składanie zamówień lub prawidłowe wyświetlanie zawartości stron Sklepu.

§ 4 – Zakupy w Sklepie

  1. Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, a zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
  2. Klient ma możliwość złożenia zamówienia:
    1. bez rejestracji (tzw. zakupy „bez zakładania konta”), poprzez każdorazowe podanie niezbędnych danych do realizacji zamówienia, lub
    2. po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu się na swoje konto w Sklepie.
  3. W celu złożenia zamówienia w Sklepie, Klient powinien:
    1. wybrać produkt lub produkty, a następnie dodać je do wirtualnego koszyka,
    2. wypełnić formularz zamówienia, podając niezbędne dane osobowe oraz dane adresowe, niezbędne do jego realizacji,
    3. wybrać sposób dostawy oraz metodę płatności zgodnie z aktualnie dostępnymi opcjami w Sklepie,
    4. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i wyrazić zgodę na jego postanowienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru (checkbox),
    5. potwierdzić i wysłać zamówienie, korzystając z odpowiedniego przycisku „Zamawiam i płacę”, lub „Kupuję i płacę”,
  4. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży towarów objętych zamówieniem.
  5. Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, co zostanie potwierdzone poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia. Potwierdzenie zamówienia zawiera co najmniej:
    1. dane zamówionego towaru (nazwa, główne cechy, cena),
    2. wskazanie wybranego przez Klienta sposobu dostawy i metody płatności,
    3. informację o łącznej wartości zamówienia.
  6. Klient zobowiązany jest podawać w procesie zamówienia prawdziwe i aktualne dane. W przypadku, gdy dane okażą się niekompletne lub nieprawidłowe, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w celu ich weryfikacji, na co Klient wyraża zgodę.
  7. Przy określonych rodzajach asortymentu bądź usług Sprzedawca może wprowadzić dodatkowe warunki sprzedaży (np. ograniczenia wiekowe), wynikające z przepisów prawa lub odrębnych regulacji. W takim przypadku Sprzedawca poinformuje o tym Klienta na etapie składania zamówienia.

§ 5 – Płatności

  1. Ceny Towarów prezentowane w Sklepie podawane są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto, tj. uwzględniającymi podatek od towarów i usług (VAT) oraz wszelkie inne należne podatki i daniny publiczne.
  2. Cena widoczna przy każdym Towarze w momencie złożenia zamówienia jest wiążąca dla obu stron i nie ulega zmianie niezależnie od późniejszych modyfikacji cen w Sklepie.
  3. Klient może dokonać zapłaty za zamówione Towary w jeden z dostępnych sposobów:
    1. przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane do przelewu podawane są przy składaniu zamówienia lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie),
    2. płatność za pośrednictwem zewnętrznych systemów płatności elektronicznych (np. BLIK, karty płatnicze, szybkie przelewy online, płatności odroczone) – dostępne formy są każdorazowo wskazane przy składaniu zamówienia,
    3. płatność przy odbiorze (za pobraniem) – dostępna wyłącznie na terenie Polski, jeżeli Sprzedawca taką opcję udostępnia.s
  4. Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do dostępności wybranych metod płatności w zależności np. od wartości zamówienia, kraju dostawy czy historii współpracy z danym Klientem.
  5. O ile nie uzgodniono inaczej, w przypadku wyboru płatności dokonywanej z góry (przelew tradycyjny lub płatność elektroniczna) Klient zobowiązany jest do uiszczenia zapłaty w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia zamówienia. W razie bezskutecznego upływu tego terminu, Sprzedawca może anulować zamówienie, o czym poinformuje Klienta.
  6. Sprzedawca wystawia do każdego zakupu paragon fiskalny albo – na żądanie Klienta – fakturę VAT. W celu otrzymania faktury VAT niezbędne jest podanie poprawnych danych firmy wraz z numerem NIP w trakcie składania zamówienia.

§ 6 – Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia zamówionych Towarów w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz bez wad.
  2. Termin realizacji zamówienia (czyli termin przygotowania Towaru do wysyłki lub odbioru osobistego) wskazany jest przy opisie danego Towaru w Sklepie lub w informacji przesyłanej Klientowi wraz z potwierdzeniem zamówienia.
  3. Jeżeli Klient wybrał metodę płatności z góry (np. przelewem tradycyjnym bądź elektronicznym), Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia po uznaniu rachunku bankowego Sprzedawcy.
  4. W przypadku zakupu kilku Towarów o różnych terminach realizacji, Sprzedawca może wstrzymać się z wysyłką do skompletowania całości zamówienia albo – o ile Klient wyrazi zgodę – zrealizować je częściowo.
  5. Metody dostawy Towarów dostępne w Sklepie:
    1. Przesyłka kurierska (np. UPS, DPD, DHL, InPost i inne udostępnione w Sklepie),
    2. Paczkomat lub inne punkty odbioru (jeśli udostępnione przez Sprzedawcę),
    3. Odbiór osobisty w wyznaczonym punkcie (o ile Sprzedawca przewiduje taką opcję).
  6. Szczegółowe informacje o aktualnie dostępnych formach dostawy i ich kosztach prezentowane są podczas składania zamówienia oraz w odpowiedniej zakładce informacyjnej Sklepu.
  7. Sprzedawca realizuje dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych krajów Unii Europejskiej – o ile taka możliwość jest wyraźnie wskazana w Sklepie bądź w treści oferty.
  8. Koszty dostawy poza granice Polski, a także orientacyjny czas doręczenia paczek za granicę, mogą różnić się w zależności od kraju docelowego. Informacje w tym zakresie podawane są Klientowi przed złożeniem zamówienia.
  9. Czas dostarczenia przesyłki przez przewoźnika lub operatora pocztowego zależy od wybranej metody dostawy i zazwyczaj wynosi od 1 do 7 dni roboczych (liczonych od momentu nadania paczki). W wyjątkowych przypadkach, np. przy dostawach zagranicznych, czas dostawy może się wydłużyć – zostanie to każdorazowo wskazane Klientowi.
  10. Sprzedawca dokłada starań, aby łączny czas realizacji zamówienia (przygotowanie do wysyłki + dostawa) nie przekroczył 30 dni, licząc od dnia zawarcia umowy sprzedaży lub – w przypadku płatności z góry – od dnia zaksięgowania środków na rachunku Sprzedawcy, o ile przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa nie stanowią inaczej.
  11. W przypadku wyboru odbioru osobistego, Towar będzie gotowy do odbioru w terminie wskazanym przez Sprzedawcę w Sklepie lub w korespondencji e-mail. Klient może odebrać Towar w ustalonych godzinach pracy punktu odbioru, bez ponoszenia dodatkowych kosztów dostawy.
  12. Klient zobowiązany jest podać prawidłowy adres dostawy i inne dane niezbędne do realizacji zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie przesyłki wynikające z błędnie podanych danych adresowych przez Klienta.
  13. W przypadku, gdy dostarczona przesyłka jest uszkodzona lub niekompletna, Klient proszony jest – o ile to możliwe – o spisanie w obecności kuriera lub pracownika punktu odbioru protokołu szkody. Ułatwi to i przyspieszy ewentualne postępowanie reklamacyjne, jednak brak protokołu nie pozbawia Klienta uprawnień wynikających z przepisów prawa.

§ 7 – Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta (zwani dalej łącznie „Klientem”) mają prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej na odległość (tj. poprzez Sklep), bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym paragrafie.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy sprzedaży rzeczy – od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik wejdzie w posiadanie towaru; w przypadku wielu towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części,
    2. dla pozostałych umów (np. o świadczenie usług) – od dnia zawarcia umowy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, na przykład:
    1. w formie pisemnej na adres korespondencyjny: ul. Dąbrowskiego 40, 50-457 Wrocław,
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@legalneziolka.pl,
    3. za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Sklepu.
  4. Klient może (ale nie musi) skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu lub jest dostępny na stronie Sklepu. W celu zachowania terminu na odstąpienie od umowy, wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą, a strony zwracają sobie wszelkie świadczenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Klienta o odstąpieniu od umowy.
  6. Sprzedawca dokona zwrotu płatności (w tym kosztów dostarczenia towaru do Klienta, o ile były pobrane), przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi koszty dostarczenia towaru poniesione przy zakupie w zakresie najtańszego, zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedawcę. Jeżeli Klient wybrał inny, droższy sposób dostarczenia towaru, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy pomiędzy najtańszą opcją a faktycznie poniesionym kosztem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
  9. Klient, który odstąpił od umowy, jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu towaru, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem na adres: Legalne Ziółka, ul. Dąbrowskiego 40, 50-457 Wrocław.
  10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy (np. koszt opakowania i przesyłki).
  11. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru (w zakresie, w jakim mógł zapoznać się z nim w warunkach sklepowych).
  12. Szczegółowe wyjątki od prawa odstąpienia od umowy, w tym przypadki, w których prawo to nie przysługuje, określa § 8 niniejszego Regulaminu, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o prawach konsumenta.

§ 8 – Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, o którym mowa w § 7 Regulaminu, przysługuje wyłącznie:
    1. Konsumentom,
    2. Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta – pod warunkiem, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego, co wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, wskazanego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
  2. Pozostałym Przedsiębiorcom (tj. dokonującym zakupu w celu bezpośrednio związanego z ich działalnością gospodarczą lub zawodową) nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
  3. Nawet w przypadku, gdy Klientem jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy,
    2. w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    3. w których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    4. w których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    5. w których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  4. W przypadkach określonych w ust. 3 prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, a ewentualne próby zwrotu towarów lub usług zostaną odrzucone przez Sprzedawcę.

§ 9 – Reklamacje

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Towaru wolnego od wad.
  2. W przypadku, gdy Kupującym jest Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 z późn. zm.).
  3. Uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową (w tym prawo żądania naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, gdy niezgodność jest istotna) wykonywane są na zasadach i w terminach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
  4. W relacjach z Klientami niebędącymi Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, tj. dokonującymi zakupu w bezpośrednim związku z ich działalnością gospodarczą lub zawodową, Sprzedawca odpowiada za wady Towaru na zasadach rękojmi, wynikających z Kodeksu cywilnego.
  5. Przy stwierdzeniu wady Towaru (w relacjach B2B) lub jego niezgodności z umową (w relacjach z Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta), Klient uprawniony jest w szczególności do:
    1. żądania obniżenia ceny,
    2. żądania wymiany Towaru na wolny od wad (lub na towar zgodny z umową),
    3. żądania usunięcia wady,
    4. złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy (w przypadku wady istotnej lub istotnej niezgodności).
  6. Reklamacje można zgłaszać w szczególności:
    1. pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy: Legalne Ziółka, ul. Dąbrowskiego 40, 50-457 Wrocław,
    2. mailowo na adres: kontakt@legalneziolka.pl,
    3. za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Sklepu.
  7. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć:
    1. krótki opis wady lub niezgodności z umową,
    2. okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia,
    3. dane kontaktowe składającego reklamację,
    4. żądanie związane ze stwierdzoną wadą / niezgodnością (np. obniżenie ceny, wymiana, naprawa, odstąpienie).
  8. Brak powyższych elementów nie wpływa na skuteczność reklamacji – jednak ich podanie może przyspieszyć rozpatrzenie sprawy.
  9. Jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, Klient (będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta) może zostać poproszony o odesłanie wadliwego Towaru na koszt Sprzedawcy, na wskazany adres.
  10. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, koszty dostarczenia Towaru w celu złożenia reklamacji ponosi Klient, chyba że odrębne przepisy lub umowa stanowią inaczej.
  11. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w prawidłowej formie (z wystarczającymi danymi do jej rozpatrzenia). Brak ustosunkowania do reklamacji w tym terminie oznacza jej uznanie za uzasadnioną.Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. przez:
    1. stałe polubowne sądy konsumenckie,
    2. wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej,
    3. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
    4. organizacje społeczne, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów).
  12. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych rozwiązań sporów oraz zasad dostępu do tych procedur dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): uokik.gov.pl.
  13. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr znajduje się platforma ODR (Online Dispute Resolution), stanowiąca punkt kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców, poszukujących pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów.
  14. Wszelkie nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu (np. błędy, przerwy techniczne) Klient może zgłaszać na adres: kontakt@legalneziolka.pl.
  15. Sprzedawca dołoży starań, aby zgłoszenia były rozpatrywane w terminie do 14 dni od otrzymania zgłoszenia.

§ 10 – Dane osobowe

  1. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu oraz w celach niezbędnych do wykonania usług świadczonych drogą elektroniczną (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dodatkowo, jeżeli Klient wyrazi odrębną zgodę, dane mogą być przetwarzane w celach marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania umowy sprzedaży, tj. do przyjęcia i obsługi zamówienia, wystawienia dokumentów rozliczeniowych oraz dostarczenia Towaru. Brak podania tych danych uniemożliwi wykonanie umowy.
  3. Dane mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za obsługę płatności, firmom kurierskim i pocztowym w celu dostarczenia przesyłki, a także podmiotom świadczącym usługi księgowe lub informatyczne na rzecz Administratora – jedynie w zakresie niezbędnym do zrealizowania zamówienia i prawidłowego działania Sklepu.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy i rozpatrywania ewentualnych roszczeń, a także przez czas wymagany przepisami prawa (np. podatkowego). W przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych – do czasu wycofania zgody.
  5. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
    1. dostępu do swoich danych,
    2. sprostowania (poprawiania) danych,
    3. usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przenoszenia danych,
    6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    7. cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem).
  6. W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z Administratorem mailowo lub pisemnie na adres siedziby.
  7. Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli uzna, że jej dane przetwarzane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce prywatności opublikowanej w Sklepie.

§ 11 – Bezpieczeństwo zakupów i użytkowania strony

  1. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu było w pełni bezpieczne, w szczególności poprzez stosowanie odpowiednich rozwiązań technicznych (np. szyfrowanie połączenia protokołem SSL/TLS) oraz wewnętrznych procedur ochrony danych.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, nieuprawnioną ingerencją osób trzecich lub niekompatybilnością infrastruktury technicznej Klienta z infrastrukturą Sklepu.
  3. Klient powinien korzystać z urządzeń i oprogramowania (system operacyjny, przeglądarka internetowa) wolnych od złośliwego oprogramowania i posiadać aktualne zabezpieczenia (np. antywirus, zapora sieciowa), co zapobiega ewentualnym ryzykom związanym z korzystaniem z sieci Internet.
  4. Hasła i dane logowania do konta w Sklepie (o ile Klient takie zakłada) należy przechowywać w bezpiecznym miejscu oraz nie udostępniać osobom nieuprawnionym. W przypadku podejrzenia, że dane logowania stały się dostępne dla osób nieupoważnionych, Klient powinien niezwłocznie zmienić hasło i – w razie potrzeby – skontaktować się ze Sprzedawcą.
  5. Zabrania się podejmowania działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Sklepu, w szczególności: przesyłania do systemów informatycznych Sprzedawcy złośliwego oprogramowania, prób nieautoryzowanego dostępu do zasobów Sklepu, ataków typu „DoS/DDoS” itp.
  6. Klient zobowiązany jest do niedostarczania w ramach Sklepu treści bezprawnych, w tym naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa, dobra osobiste osób trzecich lub zasady współżycia społecznego.
  7. Wszystkie transakcje płatnicze dokonywane są za pośrednictwem zaufanych operatorów płatności i w miarę możliwości zabezpieczone protokołami szyfrowania.
  8. Sprzedawca zaleca, aby Klient zweryfikował poprawność adresu strony (w tym certyfikatu SSL/TLS) przed podaniem danych poufnych oraz upewnił się, że połączenie jest szyfrowane.
  9. W granicach dozwolonych przez prawo, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego korzystania ze Sklepu, zaniedbania zasad bezpieczeństwa przez Klienta lub niezależnego od Sprzedawcy błędu w infrastrukturze teleinformatycznej Klienta.
  10. Wszelkie próby bezprawnej ingerencji w działanie Sklepu lub systemów informatycznych Sprzedawcy będą skutkowały podjęciem odpowiednich kroków prawnych.

§ 12 – Ochrona własności intelektualnej

  1. Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie (w tym: teksty, grafiki, logo, zdjęcia produktów, opisy, układ stron, elementy graficzne) stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a ich wyłączne prawa przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
  2. O ile nie wskazano inaczej, znaki towarowe i handlowe (np. logotypy) prezentowane w Sklepie należą do Sprzedawcy lub uprawnionych partnerów. Wszelkie użycie tych znaków wymaga pisemnej zgodywłaściciela znaku.
  3. Klient oraz inne osoby korzystające ze Sklepu mają prawo do pobierania, drukowania i tymczasowego przechowywania treści znajdujących się w Sklepie wyłącznie w celach osobistego i niekomercyjnego użytku.
  4. Jakiekolwiek powielanie, rozpowszechnianie, publiczne udostępnianie lub komercyjne wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w Sklepie (w całości lub w części) bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgodySprzedawcy jest zabronione.
  5. W przypadku, gdy Sklep umożliwia Klientowi zamieszczanie opinii, recenzji lub innych treści (np. w formie komentarzy), Klient oświadcza, że jest uprawniony do publikowania przekazywanych materiałów (np. posiada do nich prawa autorskie lub zgodę autora).
  6. Klient udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na wykorzystanie zamieszczonych przez siebie treści w celu promocji Sklepu lub prezentacji oferty (w zakresie, w jakim wynika to z charakteru publikowanych opinii czy komentarzy).
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź modyfikacji treści zamieszczonych przez Klienta, jeżeli naruszają one przepisy prawa, dobra osobiste innych osób, regulamin Sklepu lub powszechnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe.
  8. Wszelkie przypadki nieuprawnionego wykorzystania treści chronionych prawem autorskim, znaków towarowych lub innych oznaczeń handlowych Sprzedawcy lub podmiotów trzecich mogą skutkować podjęciem odpowiednich kroków prawnych.
  9. W razie wątpliwości dotyczących zasad korzystania z materiałów udostępnionych w Sklepie, uprasza się o kontakt ze Sprzedawcą.

§ 13 – Zastrzeżenia

  1. Wszelkie treści (w tym opinie, komentarze) zamieszczane przez Klientów w Sklepie powinny być zgodne z prawem, w szczególności nie mogą naruszać praw osób trzecich, dóbr osobistych ani zawierać treści obraźliwych.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia lub modyfikacji treści, które uzna za bezprawne, wulgarne, naruszające dobra osób trzecich lub godzące w dobre obyczaje.
  3. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby opisy oraz zdjęcia towarów lub usług były rzetelne i zgodne z rzeczywistością, jednak nie wyklucza się możliwości wystąpienia błędów lub nieścisłości (np. wynikających z różnic w wyświetlaniu barw na monitorach).
  4. W przypadku zauważenia oczywistych błędów w opisie towaru lub w cenie, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta i umożliwi mu ponowne potwierdzenie zamówienia lub jego anulowanie.
  5. Żadne informacje zamieszczone w Sklepie, w materiałach informacyjnych lub w korespondencji ze Sprzedawcą nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1) § 2 Kodeksu cywilnego, chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w asortymencie, cenach oraz opisach towarów bez wcześniejszego powiadomienia, z zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpływają na zamówienia złożone przed ich wprowadzeniem.
  7. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu są umowami cywilnoprawnymi i obowiązują w języku polskim.
  8. Każdorazowe złożenie zamówienia w Sklepie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga odrębnej akceptacji Regulaminu w aktualnym brzmieniu.
  9. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają w żaden sposób ustawowych praw Konsumenta (lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta).
  10. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z obowiązującym prawem, pierwszeństwo mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, a niezgodne z nimi zapisy należy uznać za nieważne lub nieskuteczne.
  11. Zabrania się podejmowania jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić działanie Sklepu, w tym przesyłania niezamówionej informacji handlowej (spam), publikowania treści bezprawnych oraz dokonywania prób nieautoryzowanego dostępu do systemów informatycznych Sprzedawcy.

§ 14 – Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu, w tym zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
  3. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu lub umów zawartych za pośrednictwem Sklepu podlegają prawu polskiemu.
  4. Ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy według przepisów o właściwości miejscowej i rzeczowej, z uwzględnieniem przepisów szczególnych dotyczących konsumentów.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana sposobów płatności i dostaw, zmiana danych teleadresowych lub inne istotne zmiany wpływające na realizację postanowień Regulaminu.
  6. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o planowanej zmianie Regulaminu w formie wiadomości e-mail (wysłanej na adres przypisany do konta Klienta) lub za pośrednictwem komunikatu w panelu Klienta, z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
  7. Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, który zawarł umowę o charakterze ciągłym (np. posiada Konto), jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia.
  8. Zmiany Regulaminu nie naruszają praw nabytych Klientów będących konsumentami w odniesieniu do umów sprzedaży zawartych przed dniem wejścia w życie tych zmian. Zamówienia złożone przez Klienta przed zmianą Regulaminu są realizowane na zasadach dotychczasowych.
  9. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu są zawierane w języku polskim, o ile strony wyraźnie nie postanowią inaczej.
  10. Wersja Regulaminu w języku polskim jest wersją wiążącą. Ewentualne tłumaczenia Regulaminu mają charakter wyłącznie informacyjny.
  11. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 05.03.2025 r. i dotyczy umów zawartych od tego dnia.
  12. Poprzednio obowiązujące wersje Regulaminu są archiwizowane i dostępne do wglądu na wyraźne żądanie Klienta.
  13. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieważne lub nieskuteczne, nie narusza to ważności i skuteczności pozostałych postanowień. W miejsce nieważnych postanowień zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  14. Niniejszy Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza praw konsumenta przewidzianych w bezwzględnie obowiązujących przepisach. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z takimi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa.

Zamów rozmowę

Zostaw nam swoje dane kontaktowe oraz wskaż temat rozmowy.

Oddzwonimy do Ciebie tak szybko, jak to możliwe!

ZALOGUJ SIĘ

Utwórz konto

Koniec roku szkolnego?

sprawdź jakie prezenty przygotowaliśmy na zakończenie roku szkolnego